Byty i relacyjności

Antropologia więcej niż ludzka nie oznacza, że człowiek zanika jako cel poznania; przyjmujemy jednak, że aby poznać człowieka trzeba postawić pod znakiem zapytania samą definicję tego pojęcia.

Substancje i materie

Czy te aspekty świata, które do niedawna nazywano “nieożywionymi” mogą być sprawcze i w jakim rozumieniu tego słowa? Czy podmiotowość przynależy tylko bytom ludzkim i więcej-niż-ludzkim?

Wyobrażenia i przekonania

Ostatnie lata w antropologii kładły nacisk na cielesność, działanie i docenienie form materii. Jednak przekonania, wiedza i wyobraźnia są niezwykle ważnymi polami, których antropologiczne badanie nie może opuścić.

Organizacje i polityka

Kwestie relacji władzy, zarządzania, interesów, negocjacji, hierarchii są kluczowe dla badania społeczności więcej-niż-ludzkich. Wszystkie aspekty rzeczywistości są uwikłane w relacje tworzone przez różne podmiotowości.